Na boisku nie brylują, również patrząc na mecze towarzyskie i początek europejskich pucharów. Włoskie kluby przeżywają też trudny moment finansowy. W tym sezonie bowiem, spadły o 18% wpływy klubów Serie A od generalnych sponsorów. Przed rokiem było to 84 mln euro, teraz 69.
We Włoszech dominują w tym względzie Juventus, Inter, Milan i Napoli, który otrzymują od głównych sponsorów 70% pieniędzy, jakie pobierają wszystkie kluby Serie A. Wśród nich nie ma Romy, podobnie jak Lazio, Catanii i Verony. Cała czwórka nie ma sponsora głównego. Giallorossi wyróżniają się całkowicie na tle ligi, gdyż jako jedyny zespół nie posiadają ani sponsora generalnego, ani technicznego (od sezonu 2014/2015 będzie nim Nike). Z braku sponsorów, Roma straciła, w porównaniu do poprzedniego sezonu, 13 mln euro (6 mln od Wind i 7 mln od Kappy). Na czele zysków, jeśli chodzi o sponsora generalnego, jest Inter (13,2 mln od Pirelli). Dalej są Juventus (13 mln od Jeep), Milan (12 mln od Fly Emirates) i Napoli (10 mln od Lete i Msc Crociere). Dzięki nim średnia wynosi 3,46mln, choć reszta klubów jest daleko w tyle, z Fiorentiną, która otrzyma od Mazdy 3 mln euro.
Napisane przez: abruzzi dnia 23.08.2013; 18:36