Aktualnie na stronie przebywa 29 gości oraz 0 użytkowników!
- AS Roma
- Historia
- Rozgrywki
- Publicystyka
- Statystyki
- Serwis
La Repubblica przypomina dziś o negocjacjach Giallorossich z liniami lotniczymi Etihad, które osiągnęły niedawno porozumienie z włoskim przewoźnikiem, Alitalia. Arabskie linie lotnicze to jeden z kandydatów na głównego sponsora Romy.
Pallotta wycenia umieszczenie znaku Etihad na koszulkach klubu oraz na stadionie na około 30 mln euro, a precyzyjniej 14 mln euro za logo na koszulkach oraz 14 mln euro rocznie za prawo do nazwy nowego stadionu. To gigantyczna transakcja, której kompania lotnicza nie powiedziała nie, biorąc czas na zastanowienie. Etihad jest zainteresowane propozycją, choć w przypadku porozumienia, warunki mogą być skorygowane w dół, do 20 mln w porównaniu do 30, o których dyskutowano na początku. Kluczem do potencjalnego porozumienia jest lotnisko Fiumicino. To przystanek, który w zamiarach linii lotniczych, ma stać się kluczowym węzłem dla śródziemnomorskich lotów na wschód. Lotnisko znajduje się kilka kilometrów od umiejscowienia nowego stadionu Romy.
Komentarze (9)
Etihad wydaje się być świetnym sponsorem. Uznana firma o zasięgu globalnym, do tego inwestycja, czy wykupienie Alitalia, może tylko sprzyjać negocjacjom i ułatwić współpracę. Niestety, wychodzi na to, że Roma wciąż jest małoatrakcyjna dla inwestorów, już mniejsza o ligę. Juventus, Inter, czy Milan mają tę przewagę, że są bardziej renomowanymi klubami, mają na koncie sporo trofeów i przede wszystkim, więcej kibiców. Zgodziłbym się na zmniejszenie kwoty, innego wyjścia chyba nie ma, ale pod warunkiem, że podlega ona renegocjacji. No, chyba, że Pallotta jakimś cudem wyczaruje lepszy kontrakt.
Za każdym razem, gdy tylko, ktoś napisze, że Roma dostanie mało pieniędzy, to pojawiają się komentarze, że Amerykanie znają się na biznesie i nie należy wchodzić im w kompetencje. Skoro dostaniemy tyle, widocznie nie szło więcej. Ufam im, ale liczby czasem mówią, albo sugerują coś innego.
Co do praw do stadionu to nie wiem, bo nie wiem po ile "chodzą" takowe.
Porozumienie z Nike, za śmieszą kasę pokazuje, że niełatwo jest uzyskać wysokie kwoty, bo jednak nie jesteśmy potentatem, szczególnie na arenie Ligi Mistrzów i o lepsze kontrakty trzeba będzie walczyć kilka lat na boisku. I takowym potentatem nigdy w historii nie byliśmy. A drugie miejsca w Serie A są pod tym względem nic nie warte, poza oczywiście awansem do samej Ligi Mistrzów.
" 0 a 20 mln za rok? Różnica jest widoczna chyba gołym okiem..."
Z takim podejściem negocjacyjnym, równie dobrze mogloby to być 10 mln, albo i 5. Też widać różnice.
14 mln za miejsce na koszulce wydaje się być nierealną kwotą, 10 powinno zadowolić obie strony.
Co do nazwy stadionu, to jeszcze nie zaczęto prac, a już mielibyśmy negocjować prawa do nazwy? Niewiadomo w jakim miejscu będzie Roma, jak już obiekt powstanie, ale negocjowanie praw do czegoś, czego jeszcze nie ma jest... dziwne. Przynajmniej dla mnie.
Nike zagwarantowalo sobie w umowie, że po dwóch latach bez pucharów, może zerwać kontrakt. My, nie mamy tak silnej pozycji, by móc dyktować warunki. Wygląda na to, że trzeba będzie się zadowolić mniejszym kontraktem. Nikt nie zapłaci za potencjał jaki ma Roma i tutaj wychodzi trochę cwaniactwo zainteresowanych sponsoringiem firm. Teraz, zapłacą mniej, podpiszą długoletni kontrakt, by w przyszłości, kiedy Roma będzie bardziej atrakcyjna, nie płacić jej więcej.
Ale jest mowa o min. 20 i do takiej sumy się odwołałem
Gra ktoś z Was Romą w FM 2014? Bo jakim klubem bym nie grał to Roma po 2-3 sezonach praktycznie bankrutuje i się rozsprzedaje! Po 1 sezonie zawsze leci Rudi, a trenerem zostaje Zeman lub Saletii
Sęk w tym, że inni we Włoszech nie stoją w miejscu.
Milan i Juventus podpisały w ostatnim czasie wyższe umowy sponsorskie.
Dla Milanu będzie to 20 mln euro za sezon na lata 2016-2020. Dla Juventusu 17 mln euro rocznie + premie za wyniki w SERIE A/LM. Z tego co pamiętam Juventus za poprzedni sezon dostał 18 mln euro ( 13 mln podstawy + 5 mln premii za scudetto i 102 pkt w lidze).
Choć oczywiście daleko nam do nich ze względu na brak sukcesów i w lidze i w Europie.
My jak mniemam chcielibyśmy się związać z Etihad długoletnim kontraktem ( jak z Nike) w czasie którego nasza marka będzie rosnąć, więc pozostaje mieć nadzieję, że Pallotta ugra jak najwięcej dla Romy.